Юхнель, 7. Unit 1. Lesson 1

Открыть всю книгу
Посмотрите на картинки. Эти подростки выглядят хорошо? Что помогает им выглядеть хорошо?
Yes, they do. These teenagers look good. Fair hair, pale skin, funny freckles and friendly look make them good-looking.
Прослушайте высказывания нескольких людей об этих фото. Положительны или негативны их описания?
Almost all of their descriptions are positive. Only Girl 2 said that the boy was a little bit fat and looked quiet.
a) Найдите в колонках слова с противоположным значением.
1 — с; 2 — g; 3 — а; 4 — b; 5 — h; 6 — е; 7 — f; 8 — d.
b) Какие из выражений из упражнения За характеризуют мальчика слева? Какие из них характеризуют девочку? (См. с. 7.)
Expressions freckles all over the face, dark hair, brown eyes, sun-tanned skin, quiet and romantic, short straight hair characterize the boy on the left. Expressions pale skin, fair hair, green eyes, long curly hair, active and friendly characterize the girl.
a) Прослушайте разговор еще раз. Используйте слова из таблички, чтобы дополнить предложения.
1. Cinderella
2. very friendly and active
3. romantic
4. sun-tanned
5. Harry Potter
6. quiet
b) Просмотрите предложения еще раз. Какие части речи следуют за этими конструкциями?
A) adjectives
B) nouns
с) Просмотрите слова и словосочетания из таблички. Какими словами можно дополнить предложение А? Какими словами можно дополнить предложение В?
A) sporty, very young, tired, fat, healthy, nice, independent, thirsty, sun-tanned, friendly, quiet, pale, fit, dangerous and wild.
B) a British schoolchild, a pupil, an alien, an excellent pupil, a waiter, a film star, a cartoon character, a famous person, a tourist.
a) Дополните предложения, чтобы описать себя. Используйте упр. 3а и 4с в помощь. Напишите описание на листе бумаги.
I’m tall and fit.
I’ve got long straight dark hair.
My eyes are brown.
Sometimes I look quiet, but now I look friendly and sociable.
My friends say I often look like an alien.
b) Отдайте описания учителю. Прочитайте чье-нибудь описание и угадайте, кому оно принадлежит.
a) Работа в группах. Посмотрите на своих одноклассников и скажите, как они изменились за летние каникулы.
— Ann and Mary had their hair cut.
— Mark has grown taller.
— Linda’s hair has grown longer.
b) Расскажите в классе.
Открыть всю книгу