Биболетова 4 класс – Unit 7 – School is fun – Рабочая тетрадь

Открыть всю книгу
Заполни вертикальные ряды клеток словами. Подобрать слова тебе помогут предложения. Если ты все сделал правильно, то в верхнем горизонтальном ряду получится еще одно слово.
1) There is a short break between the first and second lesson.
2) Students learn English poems by heart.
3) My little sister likes to ask silly questions.
4) Jim can count from 1 to 10.
5) They flied a kite last Sunday.
6) There are five text books and seven workbooks in my bag.
7) “Will you open the window, please,” said the teacher.
8) I like to answer teacher’s questions in the English lesson.
9) My friend will read this text tomorrow. He isn’t ready today.
10) Students like to discuss different problems at the lesson.
blackboard
Заполни таблицу. Напиши, что обычно ты делаешь на уроках английского языка и русского языка. Подчеркни одинаковые действия.
9
Выбери правильное слово.
1) b)
2) b)
3) с)
4) b)
5) b)
Прочитай предложения из письма Мисс Чэттер ее подруге. Употреби глаголы, данные в скобках, в нужном времени.
1) Yesterday my pupils had three lessons.
3) They counted flowers and played computer games.
7) During the second break they ate bananas and chocolate, drank orange juice.
2) The first lesson was Maths.
4) My pupils had English in the second lesson.
6) During the third lesson my pupils sang a lovely English song and drew pictures.
5) They spoke English, copied new words, asked and answered the questions.
8) My pupils had a good time at school.
Расставь предложения в упр. 4 так, чтобы получился связный рассказ. Смотри упражнение 4.
Прочитай слова в транскрипции и запиши их буквами.
[peints] paints
[‘ru:l∂] ruler
[‘rλb∂] rubber
[‘dik∫∂nri] dictionary
[‘∫a:pn∂] sharpener
[k∂’set] cassette

Напиши, что необходимо иметь ученику на уроках английского языка (English), математики (Maths), рисования (Art).
In Maths I need a pen, a ruler, a pencil, an exercise book.
In English I need a dictionary, a textbook, a pen.
In Art I need a pen, some paper, a rubber and paints.
Переведи на английский язык.
1) первый учебник – the first textbook;
2) две рабочие тетради – two workbooks;
3) семь красок – seven paints;
4) третий урок – the third lesson;
5) второй ученик – the second pupil;
6) пять карандашей – five pencils.
Посмотри на картинки. Прочитай предложения. Выбери нужное слово.
This is my textbook.
That is my workbook.
Those are my pencils.
This is my ruler.
These are dictionaries.
That is my tape recorder.
Вставь предлоги, где это необходимо.
1) We often answer our teacher’s questions in the lessons.
2) Sometimes they translate instructions from Russian into English.
3) Did you learn the poem by heart yesterday?
4) My little sister likes to draw on the walls of the room.
5) Don’t talk to your neighbour.
6) Can she speak English well? – Of course, not.
Отгадай загадку.
Меня используют, чтобы рисовать линии. Я длинная и тонкая. На моем лице блестят черные цифры. Попытайся, ты должен отгадать мое имя.
(The ruler – линейка.)
Выбери нужное слово.
1) b)
2) а)
3) с)
4) b)
5) b)
Герои учебника прощаются с тобой. Замени значки буквами и расшифруй их совет. Объясни, почему мистер Рул дает тебе этот совет.
In for a penny, in for a pound. – He останавливайся на достигнутом.
If I want to speak English well I must learn it during a long time, that’s why Hobbit’s recommendation is very useful for me.
Открыть всю книгу