Скажи, что хотелось бы тебе попробовать.
I would like some juice.
I would like some coffee.
I would like an apple.
I would like an orange.
I would like a chocolate.
I would like some juice.
I would like some coffee.
I would like an apple.
I would like an orange.
I would like a chocolate.
Расспроси одноклассника о том, что любит есть его / ее друг. Начни так: Does he / she …?
Does he / she like some juice?
Does he / she like some coffee?
Does he / she like apples?
Does he / she like oranges?
Does he / she like a chocolate?
Does he / she like porridge?
Does he / she like cakes?
Does he / she like potatoes?
Does he / she like cheese?
Does he / she like some juice?
Does he / she like some coffee?
Does he / she like apples?
Does he / she like oranges?
Does he / she like a chocolate?
Does he / she like porridge?
Does he / she like cakes?
Does he / she like potatoes?
Does he / she like cheese?
Прочитай сначала слова, в которых есть звук [а:], а потом слова, в которых есть звук [о:], затем те, в которых есть звук [∂:].
[а:] a farmer, car, a park, a farm
[o:] a horse, short, corn, or, morning
[∂:] a girl, dirty, a shirt, a bird, her
[а:] a farmer, car, a park, a farm
[o:] a horse, short, corn, or, morning
[∂:] a girl, dirty, a shirt, a bird, her
Мистер Гринвуд задал ученикам написать загадку «Мой школьный друг». Прочитай, что написала Мэри. Догадайся, кто ее подруга. Ответь на все вопросы.
Мой школьный друг
Моя подруга небольшая. Она красивая. Она смелая и сильная. Она не ленивая. У нее маленький носик. У нее темные глаза. Она умеет прыгать и танцевать. Она умеет считать и хорошо играет в шахматы. Она любит бананы и апельсины. Но она не любит ветчину и молоко. Мы вместе ходим в школу. Кто она? Как ее зовут? Где она живет? Ты хочешь познакомиться с моей подругой?
She is a monkey. Her name is Pam. She lives in the forest. I would like to meet her.
Мой школьный друг
Моя подруга небольшая. Она красивая. Она смелая и сильная. Она не ленивая. У нее маленький носик. У нее темные глаза. Она умеет прыгать и танцевать. Она умеет считать и хорошо играет в шахматы. Она любит бананы и апельсины. Но она не любит ветчину и молоко. Мы вместе ходим в школу. Кто она? Как ее зовут? Где она живет? Ты хочешь познакомиться с моей подругой?
She is a monkey. Her name is Pam. She lives in the forest. I would like to meet her.
Помоги Мэри рассказать о поросенке Питере. Не забудь заменить слово she на слово he и слово her на слово his.
My friend is not big. He is nice. He is brave and strong. He isn’t lazy. His nose is short. He can read and write. He likes corn. He doesn’t like meat and fish. We go to school together.
My friend is not big. He is nice. He is brave and strong. He isn’t lazy. His nose is short. He can read and write. He likes corn. He doesn’t like meat and fish. We go to school together.
Рабочая тетрадь
Помоги слоненку Томасу сделать подписи к рисункам. Используй слова: nice, white, black, dirty.
A nice girl;
a white bird;
a black pen;
a dirty shirt.
A nice girl;
a white bird;
a black pen;
a dirty shirt.
Вставь пропущенные слова: is, can, has got, likes.
1) She is seven.
2) Jill has got a funny pet.
3) She can dance, sing and play tennis.
4) She likes dogs.
Открыть всю книгу
1) She is seven.
2) Jill has got a funny pet.
3) She can dance, sing and play tennis.
4) She likes dogs.