Послушайте и спойте песню.
В английском алфавите 6 букв дают гласные звуки, 20 букв дают согласные звуки. (В соответствии с классической теорией в английском языке двадцать гласных звуков и двадцать четыре согласных звука, которые обозначаются всего 26 буквами алфавита).
Назови предметы и животных на картинках в единственном и во множественном числе.
1. a rose — roses
2. a hat — hats
3. a hill — hills
4. a cherry — cherries
5. a cow — cows
6. a horse — horses
7. a coat — coats
8. a hook — hooks
9. a room — rooms
10. an ant — ants
11. a clown — clowns
12. a roof — roofs
1. a rose — roses
2. a hat — hats
3. a hill — hills
4. a cherry — cherries
5. a cow — cows
6. a horse — horses
7. a coat — coats
8. a hook — hooks
9. a room — rooms
10. an ant — ants
11. a clown — clowns
12. a roof — roofs
Работа с аудиозаписью.
Эльф задает вопросы, тролль отвечает на них.
1. What is that? — It’s a plane.
2. What is that? — It’s a lorry.
3. What is that? — It’s a car.
4. What is that? – It’s a bus.
5. What is this? — It’s a bench.
6. What is this? — It’s a book.
7. What is this? – It’s an alarm-clock.
8. What is this? — It’s telephone.
1. What is that? — It’s a plane.
2. What is that? — It’s a lorry.
3. What is that? — It’s a car.
4. What is that? – It’s a bus.
5. What is this? — It’s a bench.
6. What is this? — It’s a book.
7. What is this? – It’s an alarm-clock.
8. What is this? — It’s telephone.
Задайте друг другу вопросы о предметах, которые находятся рядом с вами и вдали.
Например: 1.
1. What is this? — It’s a pen.
2. What is this? — It’s a bag.
3. What is this? — It’s a copybook.
4. What is this? — It’s a pencil.
5. What is that? — It’s a door.
6. What is that? — It’s a window.
7. What is that? — It’s a corner.
8. What is that? — It’s a ceiling.
Например: 1.
1. What is this? — It’s a pen.
2. What is this? — It’s a bag.
3. What is this? — It’s a copybook.
4. What is this? — It’s a pencil.
5. What is that? — It’s a door.
6. What is that? — It’s a window.
7. What is that? — It’s a corner.
8. What is that? — It’s a ceiling.
Работа с аудиозаписью. Повтори рифмовку за диктором.
Выполни задания 1-5 в рабочей тетради.
Открыть всю книгу