Учимся вместе
Прослушайте аудиозапись (153).
Закончи эти фразы с помощью рисунков.
1) Queen Mab is not sad, Queen Mab is happy
2) It is not a wood, it is a park.
3) It is not a cock, it is a chick.
4) It is not a bee, it is an ant.
5) It is not a green sock, it is a red sock.
6) It is not sheep Polly, it is a sheep Dolly.
7) It is not a big tree, it is a little tree.
8) It is not a good car, it is a bad car.
1) Queen Mab is not sad, Queen Mab is happy
2) It is not a wood, it is a park.
3) It is not a cock, it is a chick.
4) It is not a bee, it is an ant.
5) It is not a green sock, it is a red sock.
6) It is not sheep Polly, it is a sheep Dolly.
7) It is not a big tree, it is a little tree.
8) It is not a good car, it is a bad car.
Найди в каждой строчке одно лишнее слово и назови его.
1) lorry
2) bench
3) book
4) sad
5) street
6) dog
1) lorry
2) bench
3) book
4) sad
5) street
6) dog
Прочитай эти слова.
[kw]: [kwi:n], [kwi:lt]
[ɑ:]: [stɑ:], [pɑ:k], [kɑ:], [fɑ:m]
[ɔ:]: [pɔ:t], [hɔ:s], [flɔ:], [dɔ:]
[tʃ] [’tʃerɪ], [tʃɪk], [tʃɪmp], [matʃ]
[υ]: [gυd], [wυd], [kυk], [bυk]
[i:]: [gri:n], [si:], [bi:], [ʃi:p]
[kw]: [kwi:n], [kwi:lt]
[ɑ:]: [stɑ:], [pɑ:k], [kɑ:], [fɑ:m]
[ɔ:]: [pɔ:t], [hɔ:s], [flɔ:], [dɔ:]
[tʃ] [’tʃerɪ], [tʃɪk], [tʃɪmp], [matʃ]
[υ]: [gυd], [wυd], [kυk], [bυk]
[i:]: [gri:n], [si:], [bi:], [ʃi:p]
Работа с аудиозаписью.
Прочитай текст о ферме. Послушай, что говорит о ней господин Кларк, (154). О чём он забыл сказать?
Это ферма. Это большая ферма. Я вижу рыжую лошадь и чёрную овцу. Я вижу кошку и собаку. Я вижу петуха и цыплёнка. Я вижу зелёное дерево и скамейку. Я вижу автомобиль и фургон.
Прочитай текст о ферме. Послушай, что говорит о ней господин Кларк, (154). О чём он забыл сказать?
Это ферма. Это большая ферма. Я вижу рыжую лошадь и чёрную овцу. Я вижу кошку и собаку. Я вижу петуха и цыплёнка. Я вижу зелёное дерево и скамейку. Я вижу автомобиль и фургон.
Работа с аудиозаписью.
Используй слова в рамочке и закончи рифмовку. Прочитай всю рифмовку. Постарайся её запомнить. Проверь себя, (155).
What is it?
What is it? It’s a big book.
What is it? It’s a little hook.
What is it? It’s a red star.
What is it? It’s a goor car.
What is it? It’s a green door.
What is it? It’s a black floor.
Используй слова в рамочке и закончи рифмовку. Прочитай всю рифмовку. Постарайся её запомнить. Проверь себя, (155).
What is it?
What is it? It’s a big book.
What is it? It’s a little hook.
What is it? It’s a red star.
What is it? It’s a goor car.
What is it? It’s a green door.
What is it? It’s a black floor.
Посмотри на рисунки и скажи, какого цвета одеяла под номерами 2, 3, 5 и 6.
2) It is a black quilt.
3) It is a green quilt.
5) It is a green and black quilt.
6) It is a green and red quilt.
2) It is a black quilt.
3) It is a green quilt.
5) It is a green and black quilt.
6) It is a green and red quilt.
Скажи, в каких случаях тролль ошибся, отвечая на вопросы эльфа. Поправь его.
1) Yes, it is. It is a chimp.
3) Yes, it is. It is a quilt.
5) No, it isn’t. It is a lorry.
6) No, it isn’t. It is sheep.
7) Yes, it is. It is a match.
1) Yes, it is. It is a chimp.
3) Yes, it is. It is a quilt.
5) No, it isn’t. It is a lorry.
6) No, it isn’t. It is sheep.
7) Yes, it is. It is a match.
Работа с аудиозаписью.
Используй What или Who, чтобы завершить эти вопросы. Проверь себя, (156).
1) What
2) What
3) Who
4) Who
5) What
6) What
7) Who
8) Who
Используй What или Who, чтобы завершить эти вопросы. Проверь себя, (156).
1) What
2) What
3) Who
4) Who
5) What
6) What
7) Who
8) Who
Учимся самостоятельно
Выполни задания 1—4 (Афанасьева, Михеева, 2 класс. Учебник. Часть 1. Шаг 27) в рабочей тетради.
Открыть всю книгу
Выполни задания 1—4 (Афанасьева, Михеева, 2 класс. Учебник. Часть 1. Шаг 27) в рабочей тетради.