Составьте как можно больше словосочетаний. Напишите их.
Exotic: animal plant situation story competition
Foreign: literature students film language
Official: meeting language
Exciting: animal literature meeting film situation story competition
Exotic: animal plant situation story competition
Foreign: literature students film language
Official: meeting language
Exciting: animal literature meeting film situation story competition
а) Вставьте слова из рамки.
Andrei had a natural talent for languages that is why studying English at school was not difficult for him. He didn’t do his homework very often but was successful in making up dialogues and speaking on different topics. His classmate Pavel knew English much worse and it took him a lot of time to get ready for English lessons.
When the teacher told the students about the English Language Olympiad both Andrei and Pavel wanted to take part in it. Participants had to show their reading and conversational skills, their knowledge of English vocabulary and grammar, and to write an essay. Andrei was sure that he would get the first prize and didn’t worry at all.
The day and the hour of the Olympiad came. Andrei, Pavel and thirty other participants were sitting in a big hall reading a text. Andrew reads it and suddenly realizes that he couldn’t understand its meaning. There were too many words that he didn’t know. He saw that Pavel was already doing the task on the text. It means that he knew the words and the teacher had explained them at the lessons. Andrew tried to collect himself to remember when it was, but couldn’t — he had been so lazy at the lessons.
Things went from bad to worse. Andrei lost a lot of time working on the text, made some mistakes in the grammar lest, and couldn’t collect his thoughts to write an essay.
In the evening Andrei told his parents that the Olympiad tasks were very difficult and it was impossible for children of his age to do them. He was sure that nobody had managed.
He thought the same when he came to the award ceremony on the next day and jumped up with surprise when Pavel was awarded the first prize for his excellent work. May be natural talent is not the only necessary thing for studying languages?
У Андрея был талант от природы к языкам, поэтому учить английский и школе не было для него проблемой. Он не очень часто делал домашнее задание, но ему хорошо удавались составление диалогов и разговор на разные темы. Его одноклассник Павел намного хуже успел по английскому, у него подготовка к английскому занимала много времени.
Когда учитель сказал ученикам об Олимпиаде по английскому и Андреи и Павел захотели принять в ней участие. Участники должны были продемонстрировать свое чтение и навыки общения, знания слов и грамматики, написать сочинение. Андрей был уверен, что выиграет первое место и совсем не волновался.
Настал день и час Олимпиады. Андрей и Павел и тридцать других участников сидели в большой аудитории и читали текст. Андрей прочел и вдруг понял, что не может понять его значение. Там было слишком много слов, которые он не знал. Он увидел, что Павел уже делает другое задание по тексту. Это означало, что он знал слова и учитель объяснял их на уроке. Андрей пытался собраться и вспомнить, когда это было, но не мог — он очень ленился на уроках.
Все становилось еще хуже. Андрей потерял много времени, работаю над текстом, сделал несколько ошибок в грамматическом тесте и не мог собраться с мыслями, чтобы написать сочинение.
Вечером Андрей сказал родителям, что задания на Олимпиаде были очень сложными и для ребенка его возраста их выполнить было не по силам. Он был уверен, что это никому не удалось.
Он по-прежнему так думал, когда пришел не церемонию награждения победителей на следующий день и подпрыгнул от удивления, когда Павел получил первое место за отличную работу. Возможно, талант от природы не единственное, что нужно для изучения языков?
b) Прочтите текст и составьте предложения.
1. Andrei had no problems at his English lessons because he had a natural talent for languages. — У Андрея не было проблем с английским языком, потому что у него был талант от природы.
2. Andrei didn’t worry before the Olympiad because he was sure that he would get the first prize. — Андрей не переживал за Олимпиаду, потому что он был уверен, что выиграет первое место.
3. Andrei wasn’t able to do the tasks of the Olympiad because he had been so lazy at the lessons and couldn’t remember anything. — Андрей не смог выполнить задания Олимпиады, так как ленился на уроках и ничего не мог вспомнить.
4. Andrei was very surprised at the award ceremony because Pavel was awarded the first prize for his excellent work. — Андрей сильно удивился на церемонии награждения, когда Павел получил первое место за отличную работу.
5. Pavel managed to get the award because he tried hard and studied a lot. — Павел взял первое место, потому что он много трудился и учился.
c) Напишите, что более важно при изучении языков — талант от природы или ежедневная работа. Используйте в начале предложений выражения из рамки.
I believe that a natural talent and hard work are both important. Sometimes some people can force themselves and learn foreign language without a talent for it. In that case they can be proud of it really. But I think that mostly people have such a talent so I guess that your success in learning language is a matter of your purposefulness.
Мне думается, что и природный талант и тяжелая работа одинаково важны. Иногда некоторые люди могут заставить себя и выучиться иностранный язык без таланта к этому. В этом случае они могут этим действительно гордиться. Но я думаю, что большинство людей имеют такой талант поэтому, полагаю, ваш успех в изучении языка — это вопрос вашей целеустремленности.
Andrei had a natural talent for languages that is why studying English at school was not difficult for him. He didn’t do his homework very often but was successful in making up dialogues and speaking on different topics. His classmate Pavel knew English much worse and it took him a lot of time to get ready for English lessons.
When the teacher told the students about the English Language Olympiad both Andrei and Pavel wanted to take part in it. Participants had to show their reading and conversational skills, their knowledge of English vocabulary and grammar, and to write an essay. Andrei was sure that he would get the first prize and didn’t worry at all.
The day and the hour of the Olympiad came. Andrei, Pavel and thirty other participants were sitting in a big hall reading a text. Andrew reads it and suddenly realizes that he couldn’t understand its meaning. There were too many words that he didn’t know. He saw that Pavel was already doing the task on the text. It means that he knew the words and the teacher had explained them at the lessons. Andrew tried to collect himself to remember when it was, but couldn’t — he had been so lazy at the lessons.
Things went from bad to worse. Andrei lost a lot of time working on the text, made some mistakes in the grammar lest, and couldn’t collect his thoughts to write an essay.
In the evening Andrei told his parents that the Olympiad tasks were very difficult and it was impossible for children of his age to do them. He was sure that nobody had managed.
He thought the same when he came to the award ceremony on the next day and jumped up with surprise when Pavel was awarded the first prize for his excellent work. May be natural talent is not the only necessary thing for studying languages?
У Андрея был талант от природы к языкам, поэтому учить английский и школе не было для него проблемой. Он не очень часто делал домашнее задание, но ему хорошо удавались составление диалогов и разговор на разные темы. Его одноклассник Павел намного хуже успел по английскому, у него подготовка к английскому занимала много времени.
Когда учитель сказал ученикам об Олимпиаде по английскому и Андреи и Павел захотели принять в ней участие. Участники должны были продемонстрировать свое чтение и навыки общения, знания слов и грамматики, написать сочинение. Андрей был уверен, что выиграет первое место и совсем не волновался.
Настал день и час Олимпиады. Андрей и Павел и тридцать других участников сидели в большой аудитории и читали текст. Андрей прочел и вдруг понял, что не может понять его значение. Там было слишком много слов, которые он не знал. Он увидел, что Павел уже делает другое задание по тексту. Это означало, что он знал слова и учитель объяснял их на уроке. Андрей пытался собраться и вспомнить, когда это было, но не мог — он очень ленился на уроках.
Все становилось еще хуже. Андрей потерял много времени, работаю над текстом, сделал несколько ошибок в грамматическом тесте и не мог собраться с мыслями, чтобы написать сочинение.
Вечером Андрей сказал родителям, что задания на Олимпиаде были очень сложными и для ребенка его возраста их выполнить было не по силам. Он был уверен, что это никому не удалось.
Он по-прежнему так думал, когда пришел не церемонию награждения победителей на следующий день и подпрыгнул от удивления, когда Павел получил первое место за отличную работу. Возможно, талант от природы не единственное, что нужно для изучения языков?
b) Прочтите текст и составьте предложения.
1. Andrei had no problems at his English lessons because he had a natural talent for languages. — У Андрея не было проблем с английским языком, потому что у него был талант от природы.
2. Andrei didn’t worry before the Olympiad because he was sure that he would get the first prize. — Андрей не переживал за Олимпиаду, потому что он был уверен, что выиграет первое место.
3. Andrei wasn’t able to do the tasks of the Olympiad because he had been so lazy at the lessons and couldn’t remember anything. — Андрей не смог выполнить задания Олимпиады, так как ленился на уроках и ничего не мог вспомнить.
4. Andrei was very surprised at the award ceremony because Pavel was awarded the first prize for his excellent work. — Андрей сильно удивился на церемонии награждения, когда Павел получил первое место за отличную работу.
5. Pavel managed to get the award because he tried hard and studied a lot. — Павел взял первое место, потому что он много трудился и учился.
c) Напишите, что более важно при изучении языков — талант от природы или ежедневная работа. Используйте в начале предложений выражения из рамки.
I believe that a natural talent and hard work are both important. Sometimes some people can force themselves and learn foreign language without a talent for it. In that case they can be proud of it really. But I think that mostly people have such a talent so I guess that your success in learning language is a matter of your purposefulness.
Мне думается, что и природный талант и тяжелая работа одинаково важны. Иногда некоторые люди могут заставить себя и выучиться иностранный язык без таланта к этому. В этом случае они могут этим действительно гордиться. Но я думаю, что большинство людей имеют такой талант поэтому, полагаю, ваш успех в изучении языка — это вопрос вашей целеустремленности.
Переведите на английский язык.
1. How much sugar do you usually put into tea?
2. How long will it take you to get home from school?
3. How safe is travelling by train?
4. How early do you usually get up?
5. How long will it take you to learn ten new English words?
6. How long will it take you to write a story in English?
Открыть всю книгу
1. How much sugar do you usually put into tea?
2. How long will it take you to get home from school?
3. How safe is travelling by train?
4. How early do you usually get up?
5. How long will it take you to learn ten new English words?
6. How long will it take you to write a story in English?