Вербицкая, 6. Unit 14

Открыть всю книгу
Вам знакомы эти глаголы? Если необходимо используйте словарь и закончите таблицу.
Infinitive / Past simple / Participle 2
To leave / Left / Left
To be / Was, were / Been
To eat / Ate / Eaten
To raise / Raised / Raised
To produce / Produced / Produced
To come / Came / Come
To make / Made / Made
To take / Took / Taken
To mine / Mined / Mined
To go / Went / Gone
To drink / Drank / Drunk
To grow / Grew / Grown
Посмотрите на картинку, прочтите предложения и пометьте их как правдивые или ложные.
1 – T
2 – T
3 – F
4 – T
5 — F
6 – Т
7 – Т
Перепишите правдивые предложения в пассивном залоге.
Cattle is raised for meat and milk.
Sheep are raised there.
Oil is mined in the Rocky Mountains.
Electricity is produced there.
Oranges aren’t grown there.
Соотнесите глаголы с существительными, чтобы сделать словообразования. Каждый из глаголов может быть соотнесен с несколькими существительными.
Vegetables – grow fruit
Gas mine – oil, coil
Pigs raise cattle
Sheep raise cattle
CD players make TV sets
Дополните предложения. Вы можете использовать информацию из упр. 5, стр. 55 (Учебник, 2 часть).
1. France
2. Fiat
3. Are made
4. In Germany
Будьте готовы разыграть покупку автомобиля. Подготовьте обе роли – консультанта и покупателя. Напишите короткий диалог между покупателем и консультантом.
– Hello, can I help you?
– Yes, please. I’d like to buy a dress.
– Sure! What about this blue dress?
– Hmm…Where was it made?
– In Italy.
– Good! How much is it?
– It’s 50 pounds. If I were you, I’d buy it!
– Yeah, it’s a good price for this dress.
– I’m sure you’ll be pleased with it.
– Great! I’ll buy it!
Прочитайте список аргументов за и против компьютеров в упр.11 стр. 57. (Учебник, 2 часть). Сделайте короткие записи в таблице. (Обратите особое внимание на подчёркнутые слова).
For Who says Against Who says
1 Fun J 1 Bad for eyes M
2 Improves communication J
2 Dangerous electromagnetic rays M
3 Calculations are much quicker J
3 People become dependent on them M
4 Good for the ecology J
4 They are addictive M
5 Life became easier J
5 People become more isolated M
Прослушайте, что говорят Мэтью и Джоди. Какие аргументы из списка они используют?
Напишите М или J к аргументам, которые они говорят в колонку “Кто говорит”.
Используйте текст из упр. 6, стр. 56 (Учебник, 2 часть), чтобы найти синонимы к данным словосочетаниям.
1. Computer science
2. Across all the country
3. Rural school
4. Access to the Internet
Дополните предложения глаголами из скобок в пассивном залоге.
1. Coal Is mined in Germany.
2. Those sheep are raised on the farm.
3. My rollerblades are made in the USA.
4. These tomatoes are grown in our own garden.
5. This book was written in 1953.
6. The man was arrested yesterday evening.
7. That film was made in the 1950s.
Найдите в беседе из упр.1, на стр. 54 (Учебник, 2 часть), предложения с конструкцией used to и прочитайте информацию об этой конструкцией.
Перепишите предложения, используя конструкцию used to.
1. We used to live in Paris for 10 years then we moved to England.
2. Our neighbors used to have a dog.
3. I love ice-cream and I used to eat at least two a day.
4. We used to spend our weekends in the countryside.
Найдите в тексте упр. 21, стр. 67 (Учебник, 2 часть) все существительные с суффиксом -er. Что они означают? Напишите эти существительные и добавьте слова, от которых они были образованы.
1. Invade – invader
2. Defend – defender
3. Develop – developer
4. Shoot – shooter
5. Research – researcher
Прослушайте диалог еще раз и исправьте ошибки.
Grandparents > parents
Laptop > computer
Microphone > keyboard
Speakers > mouse
Macintosh > hands
iPhone > iPad
Webcam > keyboard
Things > devices
Прочитайте текст из упр. 15, стр. 59 (Учебник, 2 часть) и еще раз и напишите вопросы к каждому абзацу.
1. Why are the hackers so dangerous for computers?
2. Where is the floppy disk symbol used?
3. When was the first electronic computer developed?
4. Who created the first computer game?
5. What is a pen-like tool called?
Посмотрите на картинки и дайте совет этим детям, как в примере.
1. If I were you, I’d go to bed early.
2. If I were you, I’d order the chicken.
3. If I were you, I’d study harder.
4. If I were you, I’d take an umbrella.
5. If I were you. I’d call the police.
Прочитайте текст из упр. 21, на стр. 60 (Учебник, 2 часть) еще раз и напишите вопросы к каждому абзацу.
1. What was the first real-time game called?
2. What does “truancy” mean?
3. Why are the games with in-game avatar and his background story called?
4. How can games be classified?
5. Why are computer games so popular nowadays?
Дополните предложения used to и подходящим глаголом.
1. Used to play
2. Used to go
3. Used to live
4. Used to go
5. Used to watch
6. Used to live
Ответьте на вопросы.
1. I’d visit London.
2. I’d choose boxing.
3. I’d live in Milan.
4. I’d play the guitar.
5. I’d choose “The Lord of the Flies”
6. I’d choose any with rock music.
7. I’d choose a cat because cats are nice and smart.
Посмотрите на картинки и исправьте предложения.
1. No! Sarah isn’t reading comics. She’s doing her homework.
2. No! Oliver isn’t listening to music. He’s swimming.
3. No! Dave and Andy aren’t playing tennis. They play basketball.
4. No! Angela isn’t swimming. She’s watching TV.
5. No! Sharon and Tracy aren’t watching TV. They’re listening to music.
Дополните предложения, сделав их правдивыми для вас.
1. Work as a doctor.
2. Live in Los Angeles.
3. Be Olivia Wylde.
4. Live in Australia.
5. Save homeless animals.
Открыть всю книгу